AUTHOR

OBGOLF

24 March 2016

Shift Your Weight For A Better Rotation

E: Everything we do in golf is directly affected or influenced by our balance and weight distribution.  Did you know that you can make your body rotate correctly just by lifting up your heels and toes? 

I: Segala hal yang kita lakukan di golf langsung dipengaruhi oleh keseimbangan dan distribusi berat. Tahukah Anda bahwa Anda bisa membuat tubuh Anda berputar dengan benar hanya dengan mengangkat tumit dan kaki Anda?

E: Golfers are always getting told to turn their shoulders. Most of the time they actually do, but they are still not getting better and are continuing to slice the ball.  Well, all motion starts from the ground up. If you lift up your left heel and your right toes, this will automatically get your whole body rotating in the backswing. It will also make your body more relaxed which will allow it to go faster in the downswing, thus resulting in more speed and distance.

I: Para pegolf selalu diingatkan untuk memutar bahu mereka. Sebagian besar waktu mereka benar-benar lakukan, tapi mereka masih tidak menjadi lebih baik dan terus memukul slice. Nah, semua gerakan dimulai dari bawah ke atas. Jika Anda mengangkat tumit kiri dan kaki kanan Anda, ini secara otomatis akan membuat seluruh tubuh Anda berputar di backswing. Hal ini juga akan membuat tubuh Anda lebih rileks yang akan memungkinkan untuk lebih cepat saat downswing, menghasilkan lebih banyak kecepatan dan jarak.

E: During the downswing, just do the opposite. Put your left heel back on the ground at the start of the downswing and let the right heel come up.  This will get your body rotating correctly into the finish.  Your weight will shift left fairly easily. For amateurs, staying on the back foot into the finish is a common mistake; this is an easy cure!

I: Saat downswing,  lakukan yang sebaliknya. Letakkan tumit kiri Anda di tanah saat memulai downswing dan biarkan tumit kanan naik. Ini akan membuat tubuh Anda berotasi dengan benar hingga finish. Berat badan Anda akan bergeser ke kiri dengan mudah. Untuk amatir, berdiri pada kaki belakang hingga finish adalah kesalahan umum; ini merupakan perbaikan yang mudah.

E: This little exercise is a great tool to take on the course, where it can be built into your pre-shot routine.

I: Latihan kecil ini merupakan alat yang hebat untuk menghadapi di lapangan, di mana bisa dibangun dalam rutinitas latihan Anda.

If you’re interested in learning more about how to improve your game, come see us at LGA and we’ll help you reach your golfing goals.

A D V E R T I S E   W I T H   U S

For more information to learn about our advertising opportunities, please complete the following form:

FIND OUT MORE